Головна
Консультація
Как это работает
Послуги, ціни
Оплата
Корисне
Наші відповіді
Статті
Відгуки
Судова практика
 
      <-- назад до переліку рішень

УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

      26 березня 2008 року                                                                   м. Київ

      Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі: головуючого Співака В.І., суддів: Білуги С.В., Гаманка О.І., Загороднього А.Ф., Заїки М.М., при секретарі Міненку І.М., розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Міністерства юстиції України на рішення Печерського районного суду м. Києва від 28.04.05 року та ухвалу апеляційного суду м. Києва від 29.06.05 року у справі за скаргою ОСОБА_1 на незаконне рішення та неправомірні дії начальника відділу звернень громадян департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, -

в с т а н о в и л а :

      У квітні 2005 року ОСОБА_1 звернувся до Печерського районного суду м. Києва зі скаргою на незаконне рішення та неправомірні дії начальника відділу звернень громадян департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України.
      Рішенням Печерського районного суду м. Києва від 28.04.05 року скаргу ОСОБА_1 було задоволено.
      Ухвалою апеляційного суду м. Києва від 29.06.05 року апеляційну скаргу Міністерства юстиції України було залишено без задоволення, а рішення Печерського районного суду м. Києва від 28.04.05 року - без змін.
      У касаційній скарзі Міністерство юстиції України не погоджуючись з даними рішеннями, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення Печерського районного суду м. Києва від 28.04.05 року та ухвалу апеляційного суду м. Києва від 29.06.05 року, а провадження у справі закрити.
      Заслухавши доповідь судді-доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга Міністерства юстиції України задоволенню не підлягає, оскільки судові рішення постановлено з додержанням норм матеріального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не дають підстав, які передбачені статтями 224-228 Кодексу адміністративного судочинства України для зміни чи скасування судового рішення.
      Як вбачається з рішень судів першої та апеляційної інстанції позивач 25.11.04 року та 08.02.05 року звернувся зі скаргою до Міністерства юстиції України на неправомірні дії посадових осіб відділу державної виконавчої служби обласного управління юстиції в Хмельницькій області. Рішенням начальника відділу звернень громадян державного департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України від 24.02.05 року скаргу ОСОБА_1 від 08.02.05 року було направлено до обласного управління юстиції в Хмельницькій області.
      На виконання Закону України «Про звернення громадян» Міністерство юстиції України своїм наказом від 18.03.04 року N 26/5 затвердило Інструкцію про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції України, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, відповідно до пункту 3.1. якої, посадові особи органів та установ юстиції при розгляді звернень громадян зобов'язані уважно вникати в їх суть, у разі потреби вимагати у виконавців матеріали їх перевірки, направляти працівників на місця для перевірки викладених у зверненні обставин, застосовувати інші заходи для об'єктивного вирішення поставлених автором звернення питань, з'ясовувати та приймати рішення про усунення причин і умов, які спонукають авторів скаржитись. Пункт 2.2. цього Положення визначає, що письмові звернення громадян підлягають обов'язковому первинному розгляду з метою визначення їх належності до компетенції відповідного органу чи установи, підрозділу Міністерства юстиції України та призначення за ними конкретного виконавця. Первинний розгляд письмових звернень громадян проводиться керівниками органів та установ юстиції або їх заступниками відповідно до їх повноважень.
      Статтею 40 Конституції України гарантовано, що усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обгрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
      Суди дійшли вірного висновку, що начальник відділу звернень громадян департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України не вник у суть звернень ОСОБА_1 від 25.11.2004 року та 08.02.2005 року про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників державної служби, неправильно визначив характер звернення та його належність, що призвело до безпідставного направлення до Хмельницького обласного управління юстиції для його розгляду.
      Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були доведені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
      Керуючись статтями 220, 2201, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів -

в и р і ш и л а :

      Касаційну скаргу Міністерства юстиції України залишити без задоволення, а рішення Печерського районного суду м. Києва від 28.04.05 року та ухвалу апеляційного суду м. Києва від 29.06.05 року у справі за скаргою ОСОБА_1 на незаконне рішення та неправомірні дії начальника відділу звернень громадян департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України — без змін
      Ухвала оскарженню не підлягає.

      Головуючий      
      Судді:

Судова практика / звернення громадян


      <-- назад до переліку рішень


      Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень

Rambler's Top100